7 grunner til å velge Adventor CRM

7 grunner til å velge Adventor CRM

Det å velge riktig løsning for å forvalte dine kundedata er ikke alltid like enkelt. Om man ser på funksjoner alene så ser det meste likt ut. Det handler ikke bare om funksjoner, men også at systemet skal passe til din organisasjon. Da er det greit å vite litt om oss.

1 Årsaken til at Adventor AS ble stiftet var kompleksiteten i andre systemer.

Dette skal jeg forklare. Det er 577 067 bedrifter i Norge. 98,2 % av disse har færre enn 50 ansatte. Likevel bygges svært mange CRM system for de 1,8 prosentene på toppen. Det skaper kompleksitet som en stor andel kunder ikke behøver. Så når man har store kunder på referanselisten så har man gjerne også den kompleksiteten som store kunder ønsker. Er man da, en liten kunde, så vil «skoa være for store» – Den frustrasjonen har vi selv kjent på.

2 Vi er ikke komplekse

I følge Apptivo så er kompleksitet grunn nummer 1 til at vi bytter CRM-løsning. 56 % av kundene som bytter CRM gjør det fordi kompleksiteten er for stor. Årsaken til at det er sånn? Det ligger mye penger i å lage systemer for de største kundene. Se punkt 1. Vi målretter alle våre krefter til å betjene små og opp til mellomstore kunder.

3 Brukervennlighet i sentrum

Brukervennlighet er en vitenskap mange har glemt. Vi har brukt betydelige ressurser på brukertesting, tjenestedesign og tilpasninger. Vi lytter til kunder, vi teller klikk og sekunder. Resultatet er at vi har en løsning hvor 40 minutter med opplæring kanskje kan være litt mye. Se også: Vår referanse hos Anna Design

4 Kort vei fra ide til produksjon

Ikke alt går like fort fra ide til oppdatering, men nesten alt vi har laget i våre systemer kommer fra innspill fra kunder. Allerede på prototypstadiet gikk vi ut til kunder for å få tilbakemeldinger. Vi har noen ønsker som må vente litt, men svært ofte har vi et innspill og en løsning i løpet av samme dag eller uke. Dynamiske tabeller, ubegrenset antall adresser, hele mobilappen, tagger og hvordan vi oppretter nye kunder er noen av tingene som har kommet direkte fra våre kunder.

5 Du vokser neppe fra oss

«Har du vokst fra din eksisterende CRM-løsning?» – dette er vanlig å hevde blant våre muskelbunt-konkurrenter. Det går nesten ikke an å vokse fra en CRM-løsning. Vi håper å vokse sammen med deg. Vi bruker 30 % av all inntekt til en kontinuerlig videreutvikling. Og som du nå allerede vet, så må du nesten opp i topp 2 % av bedriftssjiktet før du trenger mer komplekse system. Men jeg skal være ærlig, enkelte bransjer og bedrifter har komplekse prosesser og løsninger – så vi passer ikke til alle, disse har gjerne en egen bransjeløsning allerede. – Uansett vi er her for å vokse sammen med våre kunder. Så for all del spør oss!

6 Det tar maks 5 sekunder å opprette 10-15 kunder.

Søk og klikk. Det er så raskt, integrert med Brønnøysundregisteret.

7 Alt i ett

Her er det ikke mange pakker med forskjellig innlogging. Vi tror at mennesker skal samarbeide, så alt vi lager er inkludert i en enkel prismodell.

Vi fikk nettopp en kunde som testet flere løsninger samtidig, det anbefaler vi. Test forskjellige, se hva du liker og ikke liker. Det er omtrent som å prøve klær, finn den løsningen som passer for deg. Vi tror at mange, vil gjøre som våre kunder, velge oss.

 

 

Få Adventor CRM som desktop app i Windows 10

Gummistrikkmetoden i produktutvikling

Det kan være krevende å være kreativ. Det kan være vanskelig å være enkel. Det kan være umulig å finne gode løsninger på enkle problemer. Produktutvikling er så mangt, og løsningene kan variere massivt. For oss er brukervennlighet svært viktig. Tett dialog med kundene er svært viktig. Hva skjer når man lytter? Man får mange forskjellige ønsker. Noen vil ha høyre og andre vil til venstre. Derfor har vi utviklet gummistrikkmetoden for å finne de ideene vi tror på.

Les mer

Nytt ungt talent i styret! DET liker vi.

Vi i Adventor AS har nettopp fått oppfylt et ønske som vi har ventet på i ett år. I sommer fylte vårt nyeste styremedlem 18 år. Vi har reservert 1 styreplass til en ung person mellom 18-23 år som viser spesiell interesse for entreprenørskap og ledelse. Det er mange grunner til dette.

Les mer

Behov og etterspørsel

Nå får du et innblikk i en gründers utfordringer med å finne de beste salgsargumentene. Behov og etterspørsel er ikke helt nok i et hav av konkurrenter. Hva skal til for at vi skal klare å skille oss ut når vi er et tre i en skog?

Jobb i Syden

Med hele kontoret i skyen

Skybaserte løsninger gir en frihet. Så lenge man har tilgang til internett vil man i dag kunne lese e-post, skrive eller følge opp kunder og salg. Dette er helt klart grunnen til at vi i Adventor har utviklet en skybasert CRM løsning, for hvor du skal jobbe, det skal ikke vi bestemme.

Strategisk plassert kontor. Tilfeldig VM-kamp i bakgrunnen.

I dag sitter jeg på et hotell i Spania, oppdaterer nettsidene våre, sjekker litt innom e-posten og laster opp noen nye bilder. Jeg logger meg på CRM-løsningen og kjører litt produkttesting. Forskjellen mellom fritid og jobb viskes en del ut. Uten at man skal jobbe mer av den grunn. Vi er tilhengere av å jobbe når man må eller vil.

Vi har valgt å skille litt mellom bruk av mobil og bruk av PC.
Mobilen er enklere å ha med, den er ofte i lomma fra før. Når vi startet utviklingen av vår mobilapp så skulle det ikke være en klone av det man allerede har på PC, men heller et verktøy der man ikke naturlig har med seg en PC.

Vi har valgt at mobilappen er for selgere, montører, kontrollører, reparatører i en eller annen form som gjerne enten ønsker tilgang til dokumenter eller har behov for å ta bilde av situasjoner i en arbeidshverdag. Derfor får du lister, som kan være kjørelister, besøksliste eller servicelister – dette bestemmer du selv. Vi kan enkelt opprette en sak, ta bilde og markere på bildet. Alt lagres på kundekortet og kan tas over av noen på kontoret øyeblikkelig.

Vi snakket med en elektriker som hadde flere bilder av sikringsskap enn bilder av barna på mobilen. Det er det slutt på nå.

Er systemet enkelt å bruke?
Vi jobber tett med eksperter på tjenestedesign, noe som gjør at vi leverer intuitive og enkle løsninger. Brukervennlighet er forankret i hele forretningsideen. Det er så enkelt at når vi nå ansatte vår første selger, så fikk ikke han opplæring. Det benytter han selv i sitt salgsarbeid. Med noe så enkelt så kan man forlenge turen til syden med noen arbeidsdager inne i mellom.

I dag har jeg jobbet mellom basseng og VM-kamper, null stress og full familieharmoni. Kontoret trenger ikke være kjedelig – men det trenger å være enkelt.

Creditsafe en perfekt partner for Adventor

Mulig den ikke er grønn, jeg er fargeblind, kanskje den er gul...

Hopper ut av flyet med en cocktailparaply

Som gründer møter man ofte spesielle øyeblikk i hele den følelsesmessige skalaen. I dag er det 1 uke igjen til jeg er ferdig med oppsigelsestiden hos min arbeidsgiver igjennom de siste 5 årene. Det er nå jeg «hopper i det» – flyturen har begynt, jeg sitter ved siden av dyktige fallskjerminstruktører og jeg har fått utdelt en cocktailparaply – den er grønn for å symbolisere at innovasjon i dag skal handle om FN sine bærekraftmål.

Det er spennende, men det er ikke så skummelt – jeg har tross alt hoppet uten cocktailparaply før, så det føles litt tryggere denne gangen. Min grønne cocktailparaply består av forberedelser og noen bevisste valg jeg har tatt. I dag skal jeg skrive litt om mitt «sikkerhetsnett» og anbefaler andre gründere å tenke på det også.

Les mer

80 % av bedriftsledere mener de yter topp service, 8 % av kundene er enige – hvorfor det?

Alle i en bedrift har ansvar for at kundeservicen er god – la det være sagt med en gang. Det er en rolle som likevel skiller seg ut og har klart mest innflytelse på kundeopplevelsen. I firmaets skyttergrav finner man kundebehandlerne. Hva er det som gjør at noen skaper magiske kundeopplevelser? I dag skal vi se nærmere på deres jobb og runder av med noen overraskelser.

Les mer