Referanse

Livsgnist Drift logo

Ny nettside, oppfrisking av logo for Heidem AS

Behovet

Livsgnist Drift hadde behov for en tydeligere visuell profil og en nettside som reflekterte profesjonaliteten i tjenestene de leverer. De ønsket en løsning som både styrket merkevaren og gjorde det enklere for kundene å ta kontakt.

Resultatet ble en ny logo, ny nettside og en skreddersydd struktur som fremhever tjenestene og bygger tillit – med mål om å gjøre hverdagen enklere både for kunden og deres samarbeidspartnere. Ble daglig leder, Karoline Eidem fornøyd? 

Før- og etterbilder

Nedenfor finner du før og etterbilder. Her er noen av forskjellene som du kan se. Vi forklarer forskjellene lenger ned. 

  1. Tydeligere logo
  2. Klar Call to Action, oransje knapp. (CTA) 
  3. Fremhever tjenestene
  4. La inn referanse
  5. Implementert kontaktskjema

Hold musen over bildene, så vil bildet scrolle. 

Trykker du på bildet vil det scrolle igjennom siden. Trykk på utsiden av bildet for å stoppe det. 

Tydeligere logo

Den gamle logoen er utviklet i Canva og er ikke en vektorfil, det gjør at den skalerer dårlig. 

I tillegg er ikonet tilgjengelig som standard i Canva, som gjør at mange bedrifter rundt i verden har samme logo.

Logoen var allerede i bruk på klær og biler. Derfor valgte vi å beholde linjene i en gjenkjennelig stil, men noe modifisert, strammere. 

Disse linjene er svært mye brukt, og på sikt bør de fases ut, og logoen kan ha en evolusjon over tid. 

Men den modifiserte logoen fungerte mye bedre. 

Livsgnist drift gammel logo
Livsgnist Drift logo

Klar Call to Action

Den handlingen man ønsker mer av, må være tydelig. Vi kaller det «Call to Action» eller CTA. 

Hjernen vår tiltrekkes visuelle kontraster. En CTA må skille seg ut visuelt – og flere undersøkelser viser at dette har en effekt. 

Den gamle nettsiden hadde ikke en klar veg til målet. 

Den nye nettsiden gjør det enkelt å ta kontakt.
Regn ut hva det kan bety for deg her.

Call to action eksempel med oransje knapp

Fremhever tjenestene

Opprinnelig nettside hadde kun tekst som kun kommuniserte at de «tilbyr en rekke tjenester» – Problemet er at mange scanner nettsidene raskt, og man fikk ingen stopp-effekt.

Ny nettside fremhever hvilke tjenester, og de fire viktigste tjenestene. Med bilder skaper det også en stoppeffekt for leseren. 

Her ser du også en CTA-knapp som har en annen farge, denne er sekundær og skal derfor ikke ha samme fokus på primær CTA knapp. 

Seksjon med call to action og bilder

La inn referanse

Livsgnist Drift leverer tjenester til Salmon Evolution. Et landbasert oppdrettsanlegg som skal produsere 100.000 tonn laks innen 2032. 

Dette viser at de aktivt leverer tjenester til store aktører og er en profilert og kjent kunde for dem. 

Salmon Evelution Logo

Enkelt kontaktskjema

Den gamle siden hadde ikke kontaktskjema, og man måtte enten ringe eller sende epost. Det er mange som foretrekker å bruke kontaktskjema. 

Her har vi også satt opp spambeskyttelse og har så få felt som mulig – da det øker antallet som fyller ut. 

Enkelt og greit, funger best når det gjelder skjemaer. 

Kontaktskjema eksempel

Vent det er mer!

Det er ikke alt vi har gjort. En god del er ikke synlig på nettsiden. 

  • Satt opp skikkelig sporing i Google Analytics. 
  • Optimaliserte nettsiden for SEO
  • Byttet fra Webnode til WordPress. 
  • Byttet domene fra livsgnist-drift.com til livsgnistdrift.no
    Hva betyr det? En klarere merkevare og vi unngår bindestrek. Bruk også .no domene om kundene dine er i Norge. 
  • Oppdatert og sendt sitemap til Google Search Console.
  • Satt opp Google Tag Manager. 
  • Gammel side hadde ikke Schema-data som er viktig informasjon til Google

I sum fremstår merkevaren like proff som tjenestene de leverer. Og man kan spore ulike handlinger på nettsiden, slik at Google Ads vil fungere den dagen de bestemmer seg for å annonsere. 

Livsgnist Drift

Veldig fornøyd

Som så mange andre forsøkte vi å lage nettsiden selv. Og endte opp med en side vi var fornøyd med, likevel er det stor forskjell til dagens nettside – og ikke minst ser vi at både budskap og innhold er mye bedre. Vi er veldig fornøyd med prosessen og den raske leveransen. 

Vi ønsker å sette en høy standard til egne leveranser og nå står nettsiden og budskapet mer i stil. 

Karoline Eidem, Daglig leder Heidem AS/Livsgnist Drift

Daglig leder i Heidem AS - Karoline Eidem

Hva koster det?

Sikret domener og epostoppsett

Kr 500,-

Nettside

Kr 59.000,- 

Webhotell

Kr 198,- pr måned.

Driftsavtale

Kr 1490,- pr måned.

Fra meh til wow

Klar for å oppgradere nettsiden din?
Vi hjelper deg gjerne med design, innhold og strategi – fra «meh» til «wow».

 

Start reisen mot en ny nettside her: