bytte CRM

Det å bytte CRM system kan være krevende. Alle ansatte må lære seg noe nytt. Det nye ser ikke ut som det gamle og alle kunder må overføres. Det høres ut som mye jobb, så selvsagt skal du ikke bytte system sånn uten videre. Jeg skal gi deg 15 andre gode grunner til at du ikke skal bytte CRM-system nå.

  1. Dere har stor gevinst av systemene dere har i dag.
    Det er ikke vits i å bytte CRM løsning om man opplever at løsningen man bytter til har dårligere ROI. Løsningen dere har er rimelig og gir så stor gevinst at det er ikke vits å se på andre aktører.
  2. Dine ansatte elsker løsningen.
    Du bytter ikke løsning om dine ansatte liker å jobbe med CRM løsningen dere har i dag. Den er både brukervennlig og enkel å bruke – du vil få stor motstand internt om du velger å bytte noe de er fornøyd med.
  3. Dine kunder er svært fornøyde og du vet nøyaktig hvor fornøyd de er
    Dagens system gir dere full oversikt over misfornøyde kunder og dere har en fast rapport som viser de mest fornøyde og misfornøyde kundene til enhver tid. Slik at dere kan sette inn tiltak.
  4. Dere vet nøyaktig hvorfor kundene tar kontakt
    Det å ha god oversikt over årsaker er viktig for å drive en effektiv kundebehandling. Å ha god oversikt på dette punktet er essensielt. Har dere full kontroll på dette punktet så bør det telle for å bli der dere er i dag.
  5. Det er svært enkelt for dine kundebehandlere å generere leads til selgerne
    Løsningen dere har i dag har enkle løsninger for å manuelt generere leads, eller automatikk basert på kundens handlingsmønster i det siste. En lead er ikke bare en salgslead, men kan også være en advarsel om en kunde på vei ut. Har du full kontroll på dette, så trenger dere ikke bytte system.
  6. Systemet er integrert til telefoniløsningen
    Automatisk oppsalg basert på innringers telefonnummer er svært tidsbesparende, om dere har det i dag, så bør dere vurdere å ikke bytte system.
  7. Nyregistrering av kunder er en lek
    En integrasjon til Brønnøysund gjør at alt du trenger å gjøre er å føre inn organisasjonsnummeret, deretter er kunden registrert med riktig navn og adresse. Har dere det, så er det positivt og svært nyttig. Det er alltid kjedelig å etablere en ny kunde med skrivefeil.
  8. Selgerne dine har full kontroll når de er ute i felten
    Om dine selgere har alt de trenger på mobilen når de er ute på kundebesøk, som tilgang til kontrakter, fersk kundehistorikk, telefonregister og muligheten for å sende kontrakter og fullføre salg fra mobilen, vel da har dere et bra system.
  9. Dere har innflytelse på utviklingen av programmet
    Det å kunne påvirke er en veldig bra mulighet nettopp fordi løsningen vil bli tilpasset til ditt behov. Det er en del rigide leverandører som tar dyrt betalt for å gjøre det du ønsker. Så om dere har mulighet til å styre litt av utviklingen og retningen så er det noe som gjør at dere bør verdsette leverandøren litt ekstra.
  10. Du kan sende ut kontrakter til elektronisk signering.
    Det er egentlig en selvfølge i dag. Utskrift, signering og scanning er både tidkrevende og lite effektivt. Med Bank ID signering kan du få signert kundekontrakter på sekunder. Det er en effektiv løsning.
  11. Du har mulighet til å sende driftsmeldinger til alle kunder som har gitte produkter eller avtaler med få klikk.
    En integrert SMS løsning med driftsmeldinger er gull verd om det er krise. Dere sparer mye tid med å kunne gjøre dette rett fra kunderegisteret. Grupper kunder på segmenter eller velg kunder som har spesifikke produkter/tjenester/avtaler. Om denne delen er effektiv i dag, så vil det telle mot å bytte til nye systemer.
  12. Dere er svært fornøyd med supporten til dagens leverandør
    En aktør som lever av salg og kundeservice som fag, bør jo ha førsteklasses support selv. Så når dere er svært fornøyd med dagens support, så er jo det et godt tegn for å ikke bytte leverandør.
  13. Dere har salg OG supportverktøyet i ETT program.
    Det å benytte to forskjellige program for å lagre informasjon om kunder er meningsløst. Selgere har godt av å vite hva som skjer på support, og support har godt av å vite hva som skjer når nye kunder ringer for å høre hvordan det går med leveransen. Har disse to «leirene» hos deg full kontroll på hverandre så bør dere holde dere til det systemet dere har.
  14. Ett klikk til informasjon og nye saker.
    Om dere kan benytte få sekunder for å søke opp kunder, lete frem informasjon og føre nye saker, ha godt overblikk over åpne og aktive saker, da har dere et bra system.
  15. Deres leverandør har som mål at deres kunder skal være fornøyde.
    Et CRM selskap bør ha enorm kunnskap om salg og kundeservice. Hvis deres leverandør i dag er svært opptatt av om dine kunder har det bra, da vet de hva som virkelig betyr noe. Har dere en leverandør med en tydelig ide for å innhente informasjon fra kundene, måle deres tilfredshet og som brenner for dine kunder? Da har dere en leverandør med hjertet på rett sted.

Det skal ikke være en lett avgjørelse å bytte CRM leverandør. Vi hos Adventor AS er klar over hva som må være på plass for at dere skal være fornøyd – derfor om dere har blink på disse 15 punktene så skal dere selvsagt ikke bytte leverandør. Derimot om du blir usikker på noen eller flere av disse punktene så ønsker vi å bli vurdert seriøst ved neste korsvei.

Vi skal levere det du trenger for å få fornøyde kunder. Det er mange som har «bli fornøyd garanti» – det skiller oss ikke ut i mengden – vi har: «Vi gjør dine kunder fornøyd garanti» – det synes vi er mer spenstig og riktig i forhold til jobben du ønsker at vi skal gjøre.
Vi sier ikke at dere skal bytte CRM løsning om dere er fornøyde – men er dere ikke helt fornøyd så kan det være lurt å ta kontakt med oss.

Adventor CRM er en løsning for deg som tar kundeopplevelsen på alvor. Vi vil jobbe sammen med deg for å gjøre dine kunder fornøyd. Ta gjerne kontakt med oss for en uforpliktende prat.