Slik jobber vi for at du skal lykkes med veksten.
Hos oss får du et team, en pris, en kontaktperson. Her får du vite litt mer om hvordan vi i Adventor jobber, for at du skal lykkes.
01
Oppstartmøte
Vi blir kjent og diskuterer mål, tilganger hit og dit utveksles.
02
Analyse og plan
Vi gjør en analyse av hvor du er, og hvor du vil. Så legges planen.
03
Gjennomføring
Vi gjør det som trengs og er ikke låst til en oppgave eller plan.
Vi ønsker at du skal bli kjent med oss, og måten vi jobber på. Nå får du lese mer om Adventormetoden, og hvorfor vi gjør som vi gjør.
- Sist oppdatert: 29. oktober 2025
- Skrevet av: Frode
Nettsiden er fundamentet i alt
Forskjellen på en god og dårlig nettside er stor på bunnlinja. Her handler det om noe som heter konverteringsoptimalisering (CRO) for sørge for at andelen som utfører ønsket handling (mot målet) er høyest mulig.
Om du får 100 besøkende til din nettside, så sier tommelfinger-reglene at 2 stykker enten blir kunde, eller sender inn et kontaktskjema osv.
Mange ligger mellom 0,x og 1 % konverteringer, målet er å gjøre det enklere å bli kunde. Her jobber vi med brukeropplevelsen og den tekniske kvaliteten.
Når konverteringen er bra, så vil alt av annonser også fungere bra. Hvordan dette arbeidet påvirker resten går vi rett inn på nå.
SEO og AI - Organisk trafikk
Google sin forretningsmodell er enkel. De ønsker å levere kvalitet. Når vi gir Google kvalitet, så belønnes vi med høyere plassering i søkemotorene.
AI er opptatt av kontekst, og selvsagt kvalitet. Kvalitet er et nøkkelord.
Når nettsiden vokser så vil mange oppleve mellom 30 – 300% i vekst. Avhengig av utgangspunktet så kan prosenten bli både større og mindre.
Her kan en nettside for eksempel gå fra 900 til 1400 besøk pr måned. Og har vi samtidig økt antallet som konverterer fra 1% til 2 % – Så går du fra 9 kunder til 28 kunder. Hva det betyr for deg, vet du instinktivt.
For å skape en organisk vekst, så jobber med vi med SEO.
Betalt annonsering påvirkes, spesielt Google
Google belønner kvalitet, som vi sa. Det påvirker også Google Ads resultatene dine.
Når det er god kvalitet på nettsiden, så liker Google å sende trafikk dit. Også fra Google Ads.
En annonseplan med høy kvalitet (påvirkes av nettsiden og annonsetekster m.m.) belønnes med en lavere pris og bedre posisjon enn konkurrenter med dårligere kvalitetsscore.
Det vil si at kjøper du 10.000 klikk, så får du kanskje 10.500 klikk når kvaliteten er god. Det kan være 15-20 ekstra salg, og utgjøre forskjellen på en lønnsom og ikke-lønnsom kampanje.
Google Ads SKAL være lønnsomt, det er da det er gøy.
Sosiale medier påvirker Google ranking
Om du er aktiv på TikTok, Facebook, Instagram eller LinkedIn har ikke så mye å si. Du må være der kundene dine er først og fremst.
Når du får besøkende fra aktivitet i sosiale medier, så fanger Google opp engasjementet. Og økt engasjement på din nettside er et kvalitetstegn.
Eksempel: Det kommer 400 besøkende fra facebook hver måned. De er aktive lesere og kanskje også kjøper jevnt. Deres aktivitet blir registrert i Google Analytics og Google får innsikt i at her skjer det mer enn bare ingenting. Det er et tegn på at dette er bra. Og med et sendes små indikatorer til Google, som er med på å løfte synligheten til din nettside i søkeresultater.
Og så er det jo slik at når du får trafikk fra sosiale medier, kjøpt eller organisk, så ønsker vi at trafikken skal bli til kunder. Derfor er konverteringen så viktig, for også her påvirkes resultatet av en god nettside.
Mål, kundegrupper og personas
Hvem er kunden din? Hvor er kunden din? Hvilket språk må vi ha? Dette avklarer vi.
Når vi skriver på Adventor prøver vi å unngå «nerdsk» og fagutrykk så langt det lar seg gjøre. Ofte forklarer vi hva ulike uttrykk betyr.
Det er lett å gå seg vill i stammespråk og så glemmer man at kundene ikke alltid forstår det vi forstår.
Derfor lager vi personas, vi lærer oss hvordan kunden tenker. Og vi må vite om kunden egentlig mener betong, når de søker etter sement.
Hvordan er kjøpemønsteret? Hvilken informasjon søker de etter? Hvilke painpoints har kunden? Dette jobber vi med instinktivt.
Det hjelper ikke med verdens beste nettside, om man får feil kunder inn på den.
Du kjøper kompetanse, ikke enkeltoppgaver.
Her skiller vi oss ut fra mange. Du har helt sikkert fått tilbud på 10 timer SEO, fast sum for Google Ads osv. I den virkelige verden så bør vi ikke være så satt i en bås.
Når man jobber med SEO kan man få perioder hvor vi må vente litt på hvordan Google reagerer. Av og til kan vi få to og tre måneder, hvor vi nesten bare ser på resultatet og analyserer litt.
Når vi jobber med Google Ads så er den første perioden mest tidsintensiv, så handler det mer om justeringer og små grep, passe på at ting fungerer.
Planlegging og produksjon av sosiale medier innhold kan være 2-3 intensive dager, så er resten en publiseringsplan som må følges og passes på.
Skulle nettsiden oppleve problemer, så må vi på jobb uansett. Men stort sett tikker den av seg selv.
Poenget er at oppgavene kan variere i omfang, og det kan være at man prioriterer en oppgave foran noe annet en periode.
Med oss får du den fleksibiliteten. Vi har kompetansen, du har kjøpt vår tid. Så skal kompetansen jobbe for best mulig måloppnåelse, for deg.
Rapporter og møter
Vi kan sette opp automatiske rapporter, og vi kan ha manuell gjennomgang. Det hjelper lite med en automatisk rapport om man ikke forstår hvilken innsikt den gir.
Her kan vi tilpasse til dine ønsker både på innhold og frekvens.
En fin måte å jobbe på er at man har et arbeidsmøte en gang i måneden for å gå gjennom hva man ønsker å jobbe med i neste periode. Vi anbefaler proaktivt og du beslutter.
Hva vi kan gjøre
Vår mål er å være din primære kontaktperson for alt som gjelder nettsiden og promotering av nettsiden. Uansett hva du trenger.
- Drift av webhotell/server
- DNS
- Tilganger
- Sikkerhet
- Vedlikehold av nettsiden
- Backup
- Oppdateringer
- Små vedlikeholdsoppgaver
- Utvikle gradvis eller lage nye nettsider
- Stor eller liten nettside, vi ordner alt.
- Produsere innhold
- Systematisk jobbing med SEO / AI synlighet
- Vi skaper mer trafikk
- Vi forbedrer nettsiden for å selge mer.
- Analyser og innsikt
- Konkurrentanalyser
- Trafikkdata
- Annonsedata
- Grafisk arbeid
- Logo
- Profilmanual
- Grafisk materiell til annonser/kampanjer
- Trykksaker / Profilering
- m.m.
- Styring av betalt annonsering
- Google Ads
- Bing Ads
- LinkedIn Ads
- Facebook Ads
- Annonsering i nettaviser
- Oppsett av landingssider
- m.m
- Strategi og rådgivning
- Innsikt
- Sparringspartner
- Bistand med å utvikle markedsplaner
- Foto / Video
- Produktbilder
- Innhold til Some
- Video
- Portrett
- Reklame/promo
Vårt nettverk
Gjennom vårt nettverk kan vi levere TV-reklame, boards, messmateriell, trykksaker, store kampanjer i nasjonale medier, radioreklame, PR kampanjer, storsatsing på sosiale medier og innhold og influensermarkedsføring.
Fordelen er at vi kjenner folka, vi kjenner markedet, og vi vet hvem vi skal kontakte for at du skal få et godt resultat.
Ingen bindingstid
Bindingstid er den lates lønnsomhet. Vi tror på at du skal være kunde fordi du vil være kunde, ikke fordi du må. Og skulle dagen komme at du vil involvere andre, eller gå videre skal vi bistå deg slik at overgangen går smertefritt, fordi vi bryr oss uansett.
Alt starter med en gratis analyse
Be oss om å gjøre en analyse av din nettside, vit hvordan du ligger an i forhold til konkurrentene. Få innsikt i hva som er ditt faktiske markedspotensial og hvordan du kan komme dit. Eller du kan se alle våre priser her.
Skal vi jobbe sammen?
Fyll inn noen få detaljer & vi svarer innen 24 timer