Tagger – Tags

Tagger er vår måte å kategorisere på. Det gir deg en enorm frihet til å bestemme selv hvor lite eller omfattende du ønsker å kategorisere. Du kan bruke tagger til:

  • Bransje
  • Geografi
  • Kundeansvarlig
  • Størrelse/Prioritet
  • Sone
  • Salgsstatuser
  • Produkter/tjenester
  • m.m

Friheten er stor og du kan opprette så mange tagger som du ønsker under «Innstillinger – Tags». Du kan tagge Kunder, kontaktpersoner og saker. Du kan ha så mange tagger som du selv føler er naturlig pr enhet.

1
2
3
4
5
6
7
8
Tagger i Adventor CRM
1

Alle tilgjengelige tags

2

Inkluder i søkeresultatet. Denne finner kunder som har alle tagger du har dratt hit.

3

Du kan ekskludere tagger fra resultatet. De taggene du legger hit vil utebli fra resultatet.

4

Viser treff og antall på kunder

5

Viser treff og antall på kontaktpersoner.

6

Viser treff og antall på saker

7

Her kan du eksportere resultatet eller sende e-post/sms til utvalget.

8

Søkeresultatet. Du må sette hake på de som du ønsker å ta med i en handling.

Forklaring

  1. Taggene du kan velge finnes i denne oversikten. Dra den taggen du vil ha, dit du vil ha den.
  2. Inkluder. Kunden må ha ALLE taggene som du drar hit for å komme i resultatet. F.eks: «Storkunde» og «Vestfold» vil gi alle storkunder i Vestfold.
  3. Ekskluder. Her vil du kunne legge tagger for å ta noe ut av resultatet. Om vi legger til «Tapt» her i tillegg til taggene fra punkt 2, vil du få alle storkunder i Vestfold, borsett fra de som er merket tapt.
  4. Den første tabulatoren viser kunder (Bedrift og Privat) og antall.
  5. De andre tabulatoren viser kontaktpersoner som matcher med utvalget. Du kan f.eks ha stilling, nyhetsbrev, interesse-tagger…
  6. Den tredje tabulatoren viser treff på saker (Tickets) og antall.
  7. Handling gir deg muligheter til å eksportere resultatet eller sende epost/SMS til kundeutvalget.
  8. Husk å hake av for de du ønsker å ta med. Kryss øverst i overskriften for å få med alle. Du kan velge i både kunder, personer og tickets før du velger handling, slik at du kan sende samme budskap til både bedrifter og personer.

Innstillinger

Du kan legge til og fjerne tagger fra «Innstillinger» – «Tags»

Tips: Det kan være lurt å tenke over hvilke tagger dere skal bruke, og til hvilke formål. Våre kunder er kreative så vi ser mange spennende løsninger. Spør oss gjerne om råd.

Greit å vite: Det ligger en jobb i utviklingskøen for å legge til muligheten til å velge «eller», slik at man kan velge alle kunder som har en av følgende tagger. Det er i skrivende stund 29.4.2019 fortsatt et stykke unna. Vi er klar over ønsket.

Bruk av tagger på kundekort, personkort og på saker

Se bildet nedenfor som er fra et kundekort. Når du har opprettet en tagg i innstillinger, kan du velge den på kundekortet, ved å trykke på det blå pluss-tegnet. Dette tegnet ligger også under navnet i personkortet og oppe til høyre i saker/tickets.

Du kan klikke på en tagg for å komme til utvalget med den taggen. Du kan også søke i søkefeltet etter tagger og få direkte utvalg som søkeresultat.

Tagg på kundekort

Velkommen som bruker av Adventor CRM

Et raskt overblikk

Opprette nye brukere

Opprette nye kunder

Opprett kontaktpersoner

Tagger – Tags

Kalender

Kundekortet

Oppgaver